Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

JAWA 300 Classic, made in India

Tobula klasika niekada nesensta, ar ne?
 Susipažinkite su naujuoju JAWA 300 Classic motociklu, pagamintu Indijoje. Blizgantis chromas, aptakios linijos, paveldėtos iš 50-ųjų JAWA 353 modelio. Retro klasikinis dizainas, patobulintas šiuolaikiniais techniniais sprendimais. Iš pirmo žvilgsnio - žavus motocikliukas, rinkoje tikrai rasiantis savo pirkėją.


Galbūt tai bus retro dizaino pasiilgęs solidaus amžiaus motociklininkas arba motociklininkė, prisiminę kaip anksčiau su savąja Jawute lėkdavę pas savo gyvenimo meilę?
Galbūt tai bus jaunuolis arba jaunuolė, neseniai gavę vairuotojo pažymėjimą ir kuriems toks dailus ir gana negalingas motociklas būtų pats tas motociklizmo pradžiai?
O galbūt tai bus retro technikos entuziastas, norintis savo moto parką papildyti dar vienu įdomiu eksponatu? Kiekvienam savas pasirinkimas. Gyvename atviroje rinkoje, todėl galime rinktis tai, kas patinka ir tai, kokio gylio piniginę turime.


Indijoje JAWA motociklai buvo ir yra labai papuliarūs, ypač modelis JAWA 250 353, gamintas ir ekpsortuotas iš Čekoslovakijos į Indiją maždaug nuo 1960-ųjų. Pagal JAWA modelius Indijoje buvo kuriami ir gaminami JAWA – Yezdi motociklai, apie kuriuos bus atskiras pasakojimas.


2016 metais Indijos gamintojas "Mahindra" iš čekų įsigyja teisę gaminti JAWA motociklus.
2018 metų lapkričio 15 dieną pasauliui yra pristatomi trys nauji JAWA modeliai:
JAWA 300 Classic;
JAWA forty-two 42;
JAWA Perak.

Trumpai, apie JAWA 300 Classic motociklą.


Variklis – itališkas Minarelli, 1 cilindro, 4 taktų, aušinamas skysčiu, DOHC, su elektriniu starteriu.
Minarelli gamyklą Italijoje 1951 metais įkūrė toks ponas Vittorio Minarelli. Gamykloje buvo gaminami įvairūs varikliai, naudoti sportiniuose motocikluose, GP žiedinėse lenktynėse.
Nuo 2002 metų Minarelli yra Yamaha grupės narys, toliau sėkmingai gamina motociklų variklius.

Skaičiai, norintiems tikslumo.

Variklio darbinis tūris – 293 kubiniai centimetrai.
Variklio cilindro skersmuo – 76 mm, stūmoklio eiga – 65 mm.
Kompresijos laipsnis – 11:1.
Maksimali galia – 26 Ag.
Maksimalus sukimo momentas – 28 NM.
Pavarų dėžė - Constant Mesh, 6 laipsnių mechaninė.
Priekinė padanga – 90/90-18.
Galinė padanga – 120/80-17.
Priekinė pakaba – teleskopinė hidraulinė šakė.
Galinė pakaba – dvigubi hidrauliniai amortizatoriai.
Priekiniai stabdžiai - diskiniai. 28 mm stabdžių diskas ir ABS.
Galiniai stabdžiai – būgniniai. 153 mm stabdžių būgnas.
Sėdynės aukštis – 765 mm.
Ratų bazė – 1369 mm.
Masė – 170 kg.
Kuro bako talpa – 14 litrų.


JAWA 300 Classic kaina Indijoje yra apie 230 000 Indijos rupijų, tai lygu apie 2700 Eurų. Naivu tikėtis, kad tokia kaina bus Europoje. Reikia pridėti mokesčius, transportavimą, sertifikavimo išlaidas, todėl EU kaina bus žymiai didesnė. Pripažinkim, net jeigu kaina bus didesnė, apie 4500 - 5000 eurų, kaip už naują motociklą su garantija – kaina labai nebloga.

Šiuo metu vienas JAWA 300 modelis jau yra atgabentas į JAWA gamyklą Čekijoje, vyksta testavimas ir Europinių standartų sertifikavimas. Jeigu viskas pavyks gerai, jau šių metų antroje pusėje šis modelis gaus EU kokybės standartą ir leidimą prekybai EU rinkoje.

Marius iš motoveržliaraktis.lt (JAWA dalys ir servisas Vilniuje) minėjo, kai tik naujieji JAWA 300 motociklai pasirodys Čekijoje, nedelsiant atsivešime į Lietuvą. Norintys galės susipažinti, išbandyti ir įsigyti.

Teko bendrauti su žmonėmis, kurie šį modelį matė gyvai ir bandė Čekijoje. Pirmi įspūdžiai – viskas gerai. Šaunus, mielas motocikliukas, savyje turintis senąją retro dvasią. Daugiau nesinori "burti" – pamatysime gyvai, išbandysime, tuomet galėsime plačiau įvertinti. Dabar belieka sulaukti Lietuvoje. Galbūt tai bus dar vienas legendinis JAWA motociklas, kurį po daugelio metų iš garažų trauks mūsų vaikai ir anūkai? Bus matyt.

Nes JAWA – nesibaigiantis nuotykis.

P.S.
Trumpas video apie grįžusią legendą:
















Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Festivalio BALTIC JAWA 2023 išankstinė dalyvių registracija

  Dėmesio!   Pradedame festivalio "Baltic JAWA 2023" dalyvių išankstinę registraciją. Registracijos nuoroda čia: https://forms.gle/mimWwfR7UX5tjnLj9   Birželio 30 - liepos 2 d. Svečių namai "Šilas", Šilo g. 4, LT-39159, Pasvalys Dalyvio mokestis - 50 EUR žmogui. Nakvynės kaina asmeniui viešbutyje - 25 EUR dienai. Mokestis už nakvynę viešbutyje mokamas pavedimu į JAWA Fanų klubo sąskaitą banke iki birželio 25 d. Nakvynė palapinėje - nemokamai. Dalyvauja visi JAWA motociklai, taip pat ir kiti RETRO motociklai, pagaminti iki 1992 metų. Išankstinė dalyvių registracija - iki birželio 25 dienos.   Registracijos patvirtinimui, prašome į klubo banko sąskaitą pervesti 20 eurų avansinį mokėjimą už kiekvieną renginio dalyvį.   Asociacija „JAWA fanų klubas“ A.S. LT 11 7044 0600 0815 1392 AB SEB bankas Banko kodas 70440 SWIFT CBVILT2X   Kilus klausimams, skambinkite arba rašykite sms. Mindaugas +370 698 59915    
JAWA Perak. Istorija ir dabartis. Primename, kad JAWA gamykla buvo įkurta 1929 metais, šalia Prahos tuometinėje Čekoslovakijoje, (dabartinėje Čekijoje). Įvairių JAWA motociklų ir automobilių gamyba vyko iki 1939 m. kovo 25 dienos, kuomet šalyje įvyko nacistinės Vokietijos invazija. Nuo šios dienos gyvenimas šalyje smarkiai pasikeitė. JAWA gamyklai, kuri buvo pasaulyje užsitarnavusi gerą vardą, problemos prasidėjo jau tų metų balandžio mėnesį. Vokiečiai į ją perkėlė aviacijos detalių gamybą. Motociklų gaminimas visiškai sustojo 1940 metais. Pagal įsakymus, visos neužbaigtos detalės turėjo būti atiduotos ir išlydytos. Tai būtų reiškę 8500 motociklų ir 700 automobilių sunaikinimą. Karo reikmėms buvo reikalingos aviacinės detalės, todėl gamyklos visi dizaineriai ir inžinieriai turėjo pasirašyti sutikimus, kad nepaisant jokių aplinkybių, jie neprisidės prie naujų motociklų ir naujų automobilių gamybos proceso. JAWA gamyklai ištikimų darbuotojų dėka, svarbios atsargos motocik
Sveiki. Primename, kad jau šį šeštadienį organizuojame pasivažinėjimą po Aukštaitiją. Jeigu norite prisijungti, registruojamės čia: https://forms.gle/yJ7acW8DpYT68Gau8 Dalyviams primename saugaus važiavimo motociklų kolonoje taisykles. VAŽIAVIMO MOTOCIKLŲ KOLONOJE TAISYKLĖS 1. Koloną veda vedlys, iniciatorius. Miestuose rikiuosimės grupelėmis po 10-15 motociklų. Laikomės KET. Neviršyjame leistino greičio, nevažiuojame per raudoną šviesoforo signalą, neblokuojame sankryžų. Kiekvienas vadovaujamės savo galva, esame atsakingas kiekvienas už save. 2. Išsidėstymas kolonoje. Lėčiausi ( pvz, motociklai su šoninėmis priekabomis) stoja į kolonos priekį, nes čia greitis ir važiavimo tempas būna mažiausi ir tolygiausi. Gale važiuoja greičiausi. 3. Kiekvienas yra atsakingas už važiuojantį iš paskos; a. jei vežiuojantis iš paskos labai atsiliko – šiek tiek prilėtinam tempą, kad mus pasivytų, stengiamės nepamesti iš akių, nei jo, nei va