Sveiki.
Primename, kad jau šį šeštadienį organizuojame pasivažinėjimą po Aukštaitiją.
Jeigu norite prisijungti, registruojamės čia:
Dalyviams primename saugaus važiavimo motociklų kolonoje taisykles.
VAŽIAVIMO MOTOCIKLŲ KOLONOJE TAISYKLĖS
1. Koloną veda vedlys, iniciatorius. Miestuose rikiuosimės grupelėmis po 10-15 motociklų. Laikomės KET. Neviršyjame leistino greičio, nevažiuojame per raudoną šviesoforo signalą, neblokuojame sankryžų. Kiekvienas vadovaujamės savo galva, esame atsakingas kiekvienas už save.
2. Išsidėstymas kolonoje. Lėčiausi ( pvz, motociklai su šoninėmis priekabomis) stoja į kolonos priekį, nes čia greitis ir važiavimo tempas būna mažiausi ir tolygiausi. Gale važiuoja greičiausi.
3. Kiekvienas yra atsakingas už važiuojantį iš paskos;
a. jei vežiuojantis iš paskos labai atsiliko – šiek tiek prilėtinam tempą, kad mus pasivytų, stengiamės nepamesti iš akių, nei jo, nei važiuojančio priekyje.
b. turėsime palydą – automobilį su priekaba. Gedimo atveju, ramiai ir saugiai stojame dešinėje kelio pusėje, lydintis automobilis sustos ir padės.
4. Važiuojam išsidėstę įstrižai (ne greta vienas kito, o kryžmai). Pvz, važiuojantis kelio juostos kairėje pusėje, savo dešiniajame galinio vaizdo veidrodėlyje turi matyti iš paskos dešinėje pusėje važiuojantį.
a. vedantysis važiuoja kairėje juostos pusėje, sekantis dešinėje ir t.t.
b. palaikom saugų 2-3 sekundžių tarpus (jei atstumas padidėjo – stengiamės neatsilikti, bet ir nepamesti iš akių važiuojančio iš paskos, laikomės per viduriuką tarp dviejų motociklų; prieky ir gale),
c. važiuojant labai lėtai, ėjimo greičiu (pvz. kamštyje) – palaikom 0 s. tarpus (t. y. mūsų priekinis ratas prasideda ten kur baigiasi kolegos galinis), bet nelendam šalia kito motociklo kol jis važiuoja,
d. sustojus (prie sankryžos arba numatytoje stotelėje) – sustojam šalia (tai vienintelis atvejis kada galima būti šalia kito motociklo), vėl pradedant važiuoti - grįžtam į įstrižą išsidėstymą kelyje,
e. pasikeitus kolonos išsidėstymui (pvz. pasitraukus vienam nariui) – persirikiuojam, kad grąžinti įstrižą išsidėstymą, nelenkiam ir nelendam pro šalį į priekį! (jei iš tiesų būtina aplenkti dėl kitų priežasčių - įsijungiam posūkį ir aplenkiam per kitą juostą, o ne pralįsdami greta),
f. stengiamės matyti vieni kitus veidrodėliuose (visada turite žinoti kur yra už jūsų važiuojantis motociklas),
g. esant sudėtingoms sąlygoms (pvz. siauras kelias) – važiuojam vorele (vienas paskui kitą, o ne įstrižai), tuomet palaikomi tarpai gali būti 3s. ir didesni,
h. visada rodom posūkius (signalais arba/ir rankom, tik ne kojom, nes kojom rodomi kiti dalykai!)
5. Lenkimas;
a. lenkiam tik tuomet, kai yra saugu,
b. aplenkę spustelim, kad būtų kur persirikiuoti važiuojantiems iš paskos.
6. Sankryžos;
a. jei nespėjom paskui koloną – per raudoną nevažiuojam, laikomės KET,
b. sankryžų neblokuojam.
7. Mieste, stengiamės išlaikyti glaustą koloną, kad būtų kuo mažesni tarpai, bet vadovaujamės tik savo galva (kolona nėra vientisas darinys, nepamirštam apie kitus eismo dalyvius, pirmumo ženklus ir mandagumą).
8. Pagrindiniai ženklai, kuriuos reikia žinoti (jei juos rodo kažkas priekyje, juos pakartojam, kas antras - trečias, kad matytų važiuojantys gale): sukam į kairę, sukam į dešinę, stojam, palikai įjungtą posūkį, važiuoji be šviesų, kliūtis kairėje, kliūtis dešinėje, prilėtink tempą, pagreitink tempą.
9. Pradedam kelionę pilnu baku, jei degalinėje pilamės kurą – pilamės pilną baką.
10. Dar sykį kartojame: važiuodami vadovaujamės kelių eismo taisyklėmis, esame atsargūs ir budrūs. Saugumas – svarbiausia.
Plačiau susipažinti su šiomis taisyklėmis galima čia:
Komentarai
Rašyti komentarą